Voordat de zorg voor u of uw naaste start hebben we nog een aantal zaken van u nodig. Op deze pagina kunt alle informatie terugvinden die we van u nodig hebben. Daarnaast geven we u graag een aantal tips waar u nog aan moet denken, geven we u alle informatie die ook goed om te weten is en geven we antwoord op veelgestelde vragen.
Afhankelijk van de urgentie, afhankelijk van uw zorgvraag en voor welke afdeling u in aanmerking komt kunnen wij pas een richtlijn geven voor de wachtlijst.
Op het moment dat uw indicatie bij ons binnenkomt, gaat een van de zorgbemiddelaars met u in gesprek om een intake/ triage te doen en aan de hand daarvan kunnen wij een richtlijn geven.
Voor het komen wonen op één van onze locaties heeft u een WLZ indicatie nodig. Meer informatie over hoe u een WLZ indicatie kunt krijgen vindt u op de volgende pagina: Coloriet – Zorg regelen. Wilt u liever telefonisch overleggen of uw vragen stellen? Neem dan contact op met onze zorgbemiddelaars: 0320 290 508.
Op onze bewonerslocaties hanteren we geen bezoektijden. Uw familie en ander bezoek is altijd welkom.
Er is sprake van een inkomens afhankelijke bijdrage, deze word geïnd door het CAK. Als u wilt weten hoe hoog deze bijdrage voor u is, verwijzen wij u graag naar de site van het CAK. www.hetcak.nl
Naast een vrijwillige eigen bijdrage voor het woon- leefklimaat betaald u verder niets voor het verblijf bij Coloriet. Als u gebruik maakt van bepaalde diensten, zoals wassen van kleding, kapper etc. etc. zijn hier kosten aan verbonden. De tarieven kunt u op de volgende pagina bekijken: www.coloriet.nl/tarieven.
Nee, de medische zorg zal geboden worden door onze Specialisten Ouderen geneeskunde. Zo vallen ook alle behandelingen zoals fysiotherapie, ergotherapie, logopedie onder de WLZ zorg die u bij Coloriet ontvangt.
We hebben respect voor de eigen regie en maximale bewegingsvrijheid van onze bewoners. De deuren van onze bewonerslocaties zijn overdag open wat betekent dat bewoners zich vrij kunnen bewegen door de locatie en de omgeving. Voor bewoners voor wie het niet veilig en verantwoord is om naar buiten te gaan, zetten we zorgtechnologie in waarmee de deur voor hen dicht blijft.
Ja, wij hebben een protocol bij vermissing. Deze is vastgelegd in ons kwaliteitshandboek en kunt u hier nalezen.
Zodra uw WLZ indicatie bij Coloriet binnenkomt, neemt een van onze zorgbemiddelaars contact met u of uw familie op. Er is een intakegesprek en van daaruit wordt gekeken hoe hoog de indicatie is voor opname. Afhankelijk van deze urgentie en uw zorgvraag kunnen wij een globale inschatting geven van de wachttijd. Op het moment dat er een plek beschikbaar is, hoort u dit direct en zal het verhuizen naar deze kamer meestal binnen enkele dagen plaatsvinden.
Nee, Coloriet zorgt voor het linnengoed en handdoeken. Uiteraard bent u vrij om uw eigen dekbedhoes of dekens mee te nemen, maar in de basis zorgt Coloriet hiervoor.
In principe zijn huisdieren toegestaan, mits u er zelf volledig voor kan zorgen. Wel is het afhankelijk van de afdeling waar u komt wonen of uw huisdier ook mee kan. Mocht u hier meer over willen weten, kunt u bellen met klantadvies via 0320 290 508. In overleg mag uw huisdier meeverhuizen naar uw woning bij Coloriet. We gaan er vanuit dat u zelf voor uw huisdier zorgt of regelt dat iemand dat doet.
Ja, op alle locaties is er WiFi via de 'WiFi hotspots' van KPN met uitzondering van Coloriet de Kroon (zie hieronder).
Stap 1: Selecteer KPN als draadloos netwerk op het apparaat waar je WiFi wil hebben
Stap 2: Start je internet browser, de inlogpagina start automatisch
Stap 3: Accepteer de voorwaarden en ga direct online
In Coloriet de Kroon verzorgen wij alleen de televisie- en internetaansluiting in de gezamenlijke woonkamers. Voor de eigen studio’s sluit u zelf een televisie- en internetabonnement af en betaalt u deze ook zelf. Zo kunt u zelf bepalen of u een abonnement wilt afsluiten en hoe uitgebreid u deze wilt.
Wanneer u al een televisie- en internetabonnement heeft dan kunt u deze verhuizen en anders kunt u deze aanvragen bij Ziggo, KPN of een andere leverancier. Elke studio heeft een eigen adres met huisnummer. Klik hier voor een overzicht welk adres bij welke studio hoort. Deze heeft u nodig voor het verhuizen of aanvragen van uw televisie- en internetabonnement.
Coloriet heeft een standaard pakket digitale zenders waar u uw televisie op kunt aansluiten.
Televisies met een digitale tuner (DVB-C) kunnen via de kabel (ook met een coax-kabel) hierop worden aangesloten. In de handleiding van uw televisie kunt u terugvinden of er een digitale tuner in zit.
Televisies zonder digitale tuner kunnen helaas niet worden aangesloten. Heeft u een Smart-TV dan kunt u deze aansluiten op de WiFi. Daarvoor moet er echter wel een technisch getal (MAC-adres) van de SMART-TV worden uitgelezen. U kunt dit regelen via de Technische Dienst van Coloriet.
Let op! Coloriet de Kroon is hierop een uitzondering.
Coloriet verzorgt in deze locatie alleen de televisie- en internetaansluiting in de gezamenlijke woonkamers. Voor de eigen studio’s sluit u zelf een televisie- en internetabonnement af en betaalt u deze ook zelf. Zo kunt u zelf bepalen of u een abonnement wilt afsluiten en hoe uitgebreid u deze wilt.
Wanneer u al een televisie- en internetabonnement heeft dan kunt u deze verhuizen en anders kunt u deze aanvragen bij Ziggo, KPN of een andere leverancier. Elke studio heeft een eigen adres met huisnummer. Klik hier voor een overzicht welk adres bij welke studio hoort. Deze heeft u nodig voor het verhuizen of aanvragen van uw televisie- en internetabonnement.
Heeft u veel en waardevol antiek in uw kamer staan, dan adviseren wij om een aparte verzekering af te sluiten. Dat geldt ook voor sieraden. Die zijn op de inboedelverzekering van Coloriet tot maximaal € 2.500,00 meeverzekerd.
Ook een rollator, gehoorapparaat, brillen etc. wordt tot de inboedel gerekend als dit eigendom is van de bewoner.
Diefstal na braak valt onder de verzekering, evenals sporen waaruit onomstotelijk blijkt dat sprake is van diefstal. Vermissing/verdwijning is uitgesloten.
In beginsel is brand meeverzekerd, ook wanneer dit door een bewoner zelf wordt veroorzaakt, bijvoorbeeld door roken in bed of het plaatsen van de waterkoker op een elektrische kookplaat.
Die wordt gedekt door de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van de bewoner die Coloriet heeft afgesloten, net als schade tussen bewoners onderling.
Het is niet toegestaan om gaten te boren in de muur. Op de kamers zijn rails met ophangkoordjes aanwezig waarmee u bijvoorbeeld schilderijen en foto’s kunt ophangen.
Ja dat mag natuurlijk. Uw beddengoed wordt door Coloriet gewassen en daarom is het belangrijk dat uw beddengoed gemerkt is. U betaalt dan een eenmalige bijdrage voor het verzorgen van de naamstickers op uw beddengoed. De tarieven hiervoor vindt u op www.coloriet.nl/tarieven.
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Zorgbemiddeling
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Zorgbemiddeling
Klachtenprocedure
© Coloriet 2024 – Privacyverklaring – Disclaimer – Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.