...
Search
Generic filters
0320 290 508

Alle informatie voor als u bij ons komt wonen op een rij!

Voordat de zorg voor u of uw naaste start hebben we nog een aantal zaken van u nodig. Op deze pagina kunt alle informatie terugvinden die we van u nodig hebben. Daarnaast geven we u graag een aantal tips waar u nog aan moet denken en geven we antwoord op veel gestelde vragen.

  • Stuhttps://www.coloriet.nl/tarievenur de gemeente een verhuisbericht
    U gaat permanent wonen op één van onze Coloriet locaties. Dit betekent dat u een verhuisbericht moet sturen naar de gemeente waar u woont of komt wonen. Meer informatie leest u hier.
  • Neem een geldig identiteitsbewijs mee
    Wij hebben een geldig identificatiebewijs nodig om de door ons geleverde zorg bij het zorgkantoor te kunnen declareren. Mocht u uw identiteitsgegevens nog niet  aan ons hebben doorgegeven, dan verzoeken wij u een kopie van uw identificatiebewijs mee te nemen. Bent u niet in staat om een kopie mee te nemen, dan is het voldoende om uw identiteitsbewijs aan de zorgmedewerker te tonen.

Afhankelijk van de urgentie,  afhankelijk van uw zorgvraag en voor welke afdeling u in aanmerking komt kunnen wij pas een richtlijn geven voor de wachtlijst.

Op het moment dat uw indicatie bij ons binnenkomt, gaat een van de klantadviseurs met u in gesprek om een intake/ triage te doen en aan de hand daarvan kunnen wij een richtlijn geven.

Voor het komen wonen op één van onze locaties heeft u een WLZ indicatie nodig. Meer informatie over hoe u een WLZ  indicatie kunt krijgen vindt u op de volgende pagina:  Coloriet – Zorg regelen. Wilt u liever telefonisch overleggen of uw vragen stellen? Neem dan contact op met onze klantadviseurs: 0320 290 508.

Op onze bewonerslocaties hanteren we geen bezoektijden. Uw familie en ander bezoek is altijd welkom.

Er is sprake van een inkomens afhankelijke bijdrage, deze word geïnd door het CAK. Als u wilt weten hoe hoog deze bijdrage voor u is, verwijzen wij u graag naar de site van het CAK. www.hetcak.nl

Naast een vrijwillige eigen bijdrage voor het woon- leefklimaat betaald u verder niets voor het verblijf bij Coloriet. Als u gebruik maakt van bepaalde diensten, zoals wassen van kleding, kapper etc. etc. zijn hier kosten aan verbonden. De tarieven kunt u op de volgende pagina bekijken: www.coloriet.nl/tarieven.

Coloriet heeft een WA en inboedelverzekering voor al onze bewoners.

Nee, de medische zorg zal geboden worden door onze Specialisten Ouderen geneeskunde. Zo vallen ook alle behandelingen zoals fysiotherapie, ergotherapie, logopedie onder de WLZ zorg die u bij Coloriet ontvangt.

Zodra uw WLZ indicatie bij Coloriet binnenkomt, neemt een van onze klantadviseurs contact met u of uw familie op. Er is een intakegesprek en van daaruit wordt gekeken hoe hoog de indicatie is voor opname. Afhankelijk van deze urgentie en uw zorgvraag kunnen wij een globale inschatting geven van de wachttijd. Op het moment dat er een plek beschikbaar is, hoort u dit direct en zal het verhuizen naar deze kamer meestal binnen enkele dagen plaatsvinden.

Nee, Coloriet zorgt voor het linnengoed en handdoeken.

Uiteraard bent u vrij om uw eigen dekbedhoes of dekens mee te nemen, maar in de basis zorg Coloriet hiervoor.

In principe zijn huisdieren toegestaan, mits u er zelf volledig voor kan zorgen. Wel is het afhankelijk van de afdeling waar u komt wonen of uw huisdier ook mee kan. Mocht u hier meer over willen weten, kunt u bellen met klantadvies via 0320 290 508. In overleg mag uw huisdier meeverhuizen naar uw woning bij Coloriet. We gaan er vanuit dat u zelf voor uw huisdier zorgt of regelt dat iemand dat doet.

Alle informatie voor u op een rij
Deel uw mening over Coloriet
Helpt u mee onze zorg te verbeteren door uw waardering voor ons werk in te vullen?
Skip to content