...
Search
Generic filters
0320 290 508

Personenalarmering, 24/7 een veilig gevoel

"Er viel een last van mijn schouders." De moeder van Sandra Gerritsen maakt gebruik van personenalarmering van Coloriet. "Het stelt mij gerust dat mijn moeder 24 uur per dag hulp kan inschakelen. Ik slaap weer goed en ga met een fijn gevoel een weekje op vakantie."

Toen mijn moeder een dagje ouder werd, bespraken mijn zus en ik steeds vaker onze zorg over onze moeder. We merkten dat ze steeds vaker dingen vergat en haar evenwicht regelmatig verloor. Zelfstandig wonen gaat –met hulp van mij en een vriendelijke overbuurvrouw- prima, maar wat als ze op een dag valt en niet bij de telefoon kan komen? Of dat ze in paniek raakt, net terwijl ik een weekendje weg ben?

24/7 zorg achter de hand

Mijn zus woont in Brabant, niet bepaald om de hoek. In de zorg voor mijn moeder sta ik er dus grotendeels alleen voor. Toen ik op internet informatie zocht over personenalarmering kwam ik op de site van Coloriet terecht. Hier las ik dat het mogelijk is om 24/7 professionele zorg achter de hand te hebben voor als dat nodig is. Ik dacht direct: dit gaat mij zoveel rust geven! Mijn moeder was wat minder enthousiast. Ze vroeg zich af of het wel nodig was. Deze vraag bracht ons in een mooi gesprek – mede dankzij input van de klantadviseur van Coloriet – dichter bij elkaar. Mijn moeder snapte onze zorgen uiteindelijk en stemde in.

"Er viel een last van mijn schouders"

Direct contact

Mijn moeder kreeg een pols- en halszender. Dat was vlot geregeld, zeg! Ze vindt de halszender het prettigst. Ze draagt hem thuis onder haar kleding, daar zie je niks van. Als ze op het knopje drukt, staat ze direct in contact met een zorgmedewerker van Coloriet. Deze medewerker kan binnen 15 minuten bij haar zijn. Als mijn moeder mij, de huisarts of een ambulance nodig heeft, blijft de zorgmedewerker net zo lang met haar in gesprek tot de juiste persoon bij haar is. Mijn moeder maakt er nu een maand gebruik van. Vanaf dag één viel er een enorme last van mijn schouders. Daarnaast vind ik het een prettig idee dat we de ondersteuning van mijn moeder kunnen opschalen als dit nodig is. Nu kook ik nog voor haar, maar ik weet dat als ik dit niet meer trek ik ook de maaltijdservice in kan schakelen. Ook kunnen we de fysiotherapie, die ze nu al krijgt in Coloriet Laarstaete, uitbreiden met alle zorg en ondersteuning die ze nodig heeft.

Waardevol advies

Voor mij was het contact met de klantadviseur van Coloriet heel waardevol. Ik belde voor personenalarmering, maar doordat ze doorvroeg naar de situatie, is mij nu helemaal duidelijk dat niet alleen mijn moeder alle zorg kan krijgen die zij nodig heeft, maar ik als mantelzorger ook. Ik ben blij dat we de stap hebben gezet. Ik slaap weer goed, ga met een gerust gevoel een weekje op vakantie en misschien nog wel het belangrijkst: mijn moeder is er blij mee. De aanvraag van personenalarmering was overigens heel simpel! De klantadviseur hielp me bij het invullen van de formulieren en zocht uit of de handige service vergoed wordt door de zorgverzekeraar.’

Wilt u meer weten over personenalarmering?

Klik hier voor meer informatie over personenalarmering. U kunt ook direct contact opnemen met één van onze klantadviseurs.

Personenalarmering

Meer informatie