Zelfstandig wonen, dat wil iedereen, zo lang mogelijk! Maar wat als de omstandigheden veranderen? Kunt u diegene die u nodig heeft dag en nacht bereiken? Personenalarmering van Coloriet biedt zekerheid. Het geeft u een veilig gevoel voor als u valt of op een andere manier plotseling hulp nodig heeft. Met één druk op de knop kunt u snel uw mantelzorger bereiken of onze hulp inschakelen.
Voor de professionele alarmopvolging zijn wij 7 dagen per week van 07.00 – 23.00 uur beschikbaar in de gemeente Dronten, Lelystad en Zeewolde. Van 23.00 – 07.00 uur gaat de professionele alarmopvolging voor niet uitstelbare verpleegkundige zorg via de Samenwerking Acute Verpleegkundige Nachtzorg Flevoland (zie meer info hieronder).
Om in uw woning te kunnen komen, maken wij gebruik van een sleutelkluis. Bij aanleunwoningen rond Coloriet locaties gebruiken we een zorgslot. Zo kunnen wij veiligheid garanderen. Om Coloriet op te kunnen roepen, heeft u een alarmsysteem en sleutelkluis nodig. Er zijn twee mogelijkheden om dit aan te vragen:
U kunt kiezen uit een handmatige of digitale sleutelkluis. De handmatige sleutelkluis Masterlock 5426 is een code-sleutelkluis met handmatige pincode, gemaakt van zinklegering. Deze sleutelkluis heeft verschillende Europese veiligheidscertificaten.
De sleutelkluis Clavisio Smart heeft digitale toegang en is gemaakt van roestvrijstaal. Deze sleutelkluis is gecertificeerd door SKG met drie sterren (extra zwaar inbraakwerend) en erkend binnen het Politiekeurmerk Veilig Wonen.
Wat is het verschil tussen de twee sleutelkluizen?
De handmatige sleutelkluis opent na het intoetsen van een toegangscode. Dit is een combinatie van cijfers en letters. U ontvangt de toegangscode en geeft Coloriet toestemming om deze code te gebruiken.
Bij de digitale sleutelkluis geeft u Coloriet toestemming om deze te gebruiken. Alleen zorgmedewerkers met unieke toegangsrechten kunnen de kluis via een app op de mobiele telefoon openen. Er kan dan altijd nagekeken worden welke zorgmedewerker op welk tijdstip de sleutelkluis heeft geopend.
Voor personenalarmering heeft u te maken met de volgende kosten die u aan Coloriet betaalt:
Ook heeft u te maken met kosten die u niet aan Coloriet maar aan de leverancier betaalt:
De tarieven kunt u terugvinden in de tarievenlijst Wijkzorg via www.coloriet.nl/tarieven.
Wilt u weten of u bepaalde kosten vergoed krijgt? Uw zorgverzekeraar kan u meer informatie geven over mogelijke vergoedingen vanuit het basispakket zorgverzekering of vanuit uw aanvullende zorgverzekering. Ook extra informatie over de toestemmingsvereisten en noodzakelijke verwijzingen kunt u opvragen bij uw zorgverzekeraar. De polisvoorwaarden bepalen de uiteindelijke vergoeding.
Voor vragen over professionele alarmopvolging of andere diensten van Coloriet kunt u contact opnemen met één van onze zorgbemiddelaars via 0320 – 290 508 of door een e-mail sturen naar zorgbemiddeling@coloriet.nl.
De organisaties Bloezem, Coloriet en Icare in midden Flevoland voeren samen de acute verpleegkundige nachtzorg bij mensen thuis uit. Het regionale nachtzorgteam kan tussen 23.00 uur en 07.00 uur worden ingezet bij tijdelijke, acute zorg die niet kan wachten tot de volgende dag. Voor de personenalarmering blijft de alarmknop werken. De nachtzorg verpleegkundige krijgt dan eenmalig toegang tot uw zorgdossier. Daardoor kunt u adequaat worden geholpen en het team waarvan u overdag zorg ontvangt, wordt op de hoogte gebracht van de spoedzorg in de nacht.
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Zorgbemiddeling
Klachtenprocedure
Contact
Zorg regelen
Zorg aanvragen
Zorgbemiddeling
Klachtenprocedure
© Coloriet 2024 – Privacyverklaring – Disclaimer – Algemene voorwaarden
Coloriet maakt gebruik van noodzakelijke, statistische en marketing cookies voor een optimale website ervaring.